بوابة الفجر

عمر كمال بصحبه حمو بيكا في الساحل

حمو بيكا ينهي خلافاته مع عمر كمال في الساحل الشمالي

حمو بيكا
حمو بيكا

شارك مطرب المهرجانات حمو بيكا جمهوره بصورة له بصحبة زوجته والفنان عمر كمال، محتفلًا بعيد ميلاده بالساحل الشمالي، وذلك عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام ".

حمو بيكا وعمر كمال 

حمو بيكا يتصالح مع عمر كمال
 

 

وعلق حمو بيكا علي الصورة، واضعًا خرزة زرقاء، وظهر حمو بيكا في الصور محتضنًا زوجته وعمر كمال،حيث أكد بهذه الصورة على انتهاء خلافاته مع عمر كمال.

مشاجرة حمو بيكا مع عمر كمال 
 

وكان عمر كمال قد تحدث مؤخرًا في إحدى اللقاءات التليفزيونية عن حمو بيكا، قائلًا:" مبيعرفش يغني، هو كراكتر، راجل لي بصمة في التراك، عنده صوت أجش جهوري في التراك بيعمل نبرة معينة، ومش أي حد يعرف يقول ده".

 

وعقب اللقاء رد عليه حمو بيكا قائلًا:" أنت بتقول إنك بتجيب مشاهدات 70 أو 80 مليون مشاهدة، نسيت لما كنت بتعمل أغنية مش بتجيب 10 آلاف مشاهدة أصلًا، أنت طالع تقول عليّا إني مش بعرف أغني".

حمو بيكا 

 

حمو بيكا ويسرا 

 

وكان حمو بيكا قد شارك متابعيه مقطع فيديو له وهو بصحبه الفنانة القديرة يسرا،وذلك عبر حسابه الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات" إنستجرام ".


يسرا تدعم حمو بيكا

 

وظهرت الفنانة يسرا في الفيديو وهي ترحب بحمو بيكا، وقالت له:" احنا بنحبك من قلبنا ومنورنا ".


حمو بيكا ليسرا: بحبك وبحب فنك

 

وعلق حمو بيكا على الفيديو قائلًا: "اتعب واشتغل لحد ما تقابل الفنانة والقامة  الفنية الكبيرة يسرا، وتقولك احنا بنحبك من قلبنا، حقيقي أنا اللي بحبك جدًا وبحب فنك جدًا وبحب أفلامك كلها يا ست الكل، أتعب اكتر لحد  ما صوتك يوصل للعالم كله".


تعليق حمو بيكا على استقالة هاني شاكر 
 

وعلى جانب آخر، شارك حمو بيكا مؤخرًا مقطع فيديو عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الإجتماعي "فيس بوك"، رد من خلاله على المنشورات التي كتبها بعد إعلان هاني شاكر استقالته من منصب نقيب الموسيقيين.


وأضاف: "أنا طالع أوضح معلومة لكل الناس اللي بتتكلم على السوشيال ميديا وبياخدوا كلام مش على لساني.. قبل ما أتكلم أستاذ هاني شاكر مقامه كبير على دماغي وبحبه ومفيش بيني وبينه أي حاجة وكنت زعلان إنه قدم استقالته وأنا اه مش شغال في مصر ومش زعلان ومش معايا كارنيه نقابة ومش بطبل  ولا عايز أي حاجة".