بوابة الفجر

منه

مجدي عبيد: مهنة الفن ملهاش أمان.. وانصح الناس متشتغلهاش

مجدي عبيد
مجدي عبيد

 

حل الفنان مجدي عبيد ضيفًا في برنامج المنسي، والذي تقدمه الإعلامية إنجي هشام عبر قناة هي، وتحدث مجدي عبيد عن رأيه في مهنة الفن بشكل عام.

تحدث الفنان مجدي عبيد عن مهنة الفن والتمثيل، وبجانب ذلك حديثه عن رأيه في الصناعة ونصيحته للجمهور.

تصريحات مجدي عبيد 

وقال مجدي عبيد خلال لقائه: مهنة الفن ملهاش أمان ولازم يكون في حاجة جنبها، ولازم أي حد يشتغل في المهنة يأمن مستقبله عشان خاطر عياله.

وأضاف مجدي عبيد: أنصح الناس متشتغلش المهنة دي، ومهنتنا زي لاعيب الكورة لو حصله كسر خلاص مش بيكمل.

 

وأضاف عادل الفار في تصريحات تليفزيونية لبرنامج المنسي عبر قناة هي: "الحمدلله ربنا بيوفقني وبقيت بحب أعمل خير كتير، أنا كان عندي ولد وبنت، بقيت بهتم ببنتي أوي عشان شغلي كان بيخليني مهتمش بيه أوي، ودلوقتي بنتي دكتورة ماشاء الله عليها".


وتابع: "وحشني أوي، وكل يوم بقرأ الفاتحة لي".

 

وقال عادل الفار في تصريحات تليفزيونية لبرنامج" المنسي" المذاع عبر قناة هي: اتكلمت أني بشرب حشيش ودي مش حقيقه، وقولت ده في برنامج أني بشرب سيجارة عشان اعمل دماغ، وناس زعلت مني بعد التصريح، ويمكن أكتر تصريح ندمان عليه.

وتابع عادل الفار: اشتغلت مع نجوم كتيرأبرزهم، نادية الجندي، وعن أكثر الفنانين الذي يسأله عليه خلال مرضه، قائًلا: خالد عجاج بيسأل عليا على طول وهو فنان محترم والفترة اللي فاتت كنت تعبان وأعطى ظرف لي في فلوس، وأنا ورامز جلال مكنش بنفارق بعض قبل ما يتشهر.

 

كشف الفنان عادل الفار عن رأيه بشأن عرض الفنانة شيرين عبد الوهاب حياتها الشخصية عبر السوشيال ميديا، مضيفا إلي أنها يجب أن تتوقف عن ذلك.

 

وأضاف عادل الفار ' كتير أوي اللي بتعمله، كل شوية تتخانق مع حسام ورجعت لحسام عيب، كل شوية اتطلقت من جوزها، وشيرين رجعت لجوزها".

برنامج " المنسي" هو برنامج على قناة " هي" تقديم الإعلامية انجي هشام، ويذاع يوميا في تمام الساعة الثامنة مساءا ويستضيف عددا من نجوم الفن والإعلامين الذي غابت عنهم أضواء الشهرة والنجومية.